Plakat

Ežen Jonesko (Eugène Ionesco)
MAKBET (Macbett)

Prevod: Slavka Čavarkapa

Režija: ANĐELKA NIKOLIĆ
Scenografija: Ivana Lovre
Kostim: Boris Čakširan
Muzika: Atila Antal
Scenski govor: Dijana Marojević
Koreografija: Dušan Murić
Saradnja na izradi kostima: Elvira Duraković
Organizacija: Jelena Tvrtković

Igraju:

Makbet: UROŠ JAKOVLJEVIĆ
Ledi Dankan: ANICA DOBRA
Dankan: BRANIMIR BRSTINA
Banko, Makol: DEJAN DEDIĆ
Pratilja Ledi Dankan: TAMARA DRAGIČEVIĆ / ANKA GAĆEŠA
Kandor, Bolesnik, Funkcioner: VLADISLAV MIHAILOVIĆ
Glamis, Ranjeni vojnik, Bolesnik, Funkcioner: IVAN MIHAILOVIĆ
Prodavačical, Rejverka, Bolesnica, Žena sa kesama: DRAGANA ĐUKIĆ
Vojnik, Besni vojnik, Oficir, Sekretar, Bolesnik, Biskup: STEFAN RADONJIĆ
Vojnik, Rejver, Batler: DUŠAN MURIĆ

Vođenje predstave: Jovana Pavić

Dizajn svetla: Radomir Stamenković
Dizajn zvuka: Dragan Stevanović – Bagzi

Premijera: 8.11.2015.

Joneskov „Makbet“ je savremena, univerzalna analiza svih svih ljudi moći koji se međusobno uništavaju u neprestanoj borbi za vlast. Ta priča o borbi za vlast nikada se ne završava, jer nijedna vlast nije stabilna ni prosperitetna. Aktuelnost ovog komada leži upravo u toj ogoljenosti volje za moć, koja se jedina razaznaje u opštoj ideološkoj konfuziji.

Jonesko je prvi put prikazan pred jugoslovenskom publikom na sceni Ateljea 212, u staroj zgradi Borbe, 13.3.1958. godine, kada je bila premijera njegovog komada STOLICE, u prevodu Ivanke Pavlović i režiji Mire Trailović. Scenograf je bio Mića Popović, a igrali su: Slavko Simić, Ljiljana Krstić, Ljiljana Marković, Maja Čučković, Nikola Simić i Rastislav Jović.

EŽEN JONESKO
Rođen 26. novembra 1909. u rumunskom mestu Slatina, kao Euđen Jonesku. Bio je rumunski i francuski dramski pisac, akademik i jedan od utemeljivača i vodeća figura teatra apsurda.
Detinjstvo je proveo u Francuskoj, a život na relaciji Pariz–Bukurešt. Prvu knjigu, zbirku poezije Elegija za sićušna bića, objavio je u Krajovi 1931. Pisao je poeziju i kritiku za brojne rumunske i francuske časopise, bavio se esejistikom i objavio više od trideset dramskih komada, kojima je izvršio preobražaj modernog teatra. Njegove antidrame, prožete satiričim duhom, na tragikomičan način govore o apsurdu u savremenom svetu, smislu i besmislu postojanja, životu i smrti… Godine 1950. u Parizu je premijerno izvedena njegova najpoznatija drama Ćelava pevačica, koju je, kako svedoči u svom Dnevniku, napisao „sasvim slučajno i samo zato da bi ismejao pozorište“. Usledili su komadi Lekcija, Žak ili pokornost, Engleski bez profesora, Stolice, Nosorog, Neplaćeni ubica, Kralj umire, Ludilo udvoje, Makbet i drugi, od kojih se mnogi smatraju pozorišnom klasikom. Makbet je bio postavljen u pozorištu Rive gauche u Parizu 27. januara 1972. u režiji Žaka Moklera (Jacques Mauclair).
Uz Semjuela Beketa, Jonesko je najznačajnija ličnost savremenog pozorišnog izraza i jedan od najizvođenijih dramskih pisaca 20. veka. Umro je u Parizu, 28. marta 1994. godine. Sahranjen je na groblju Monparnas.

 

© 2009-2015 Pozorište Atelje 212
Ustanova kulture od nacionalnog značaja, Svetogorska 21, 11000 Beograd, Srbija
+381 11 3246 146, info@atelje212.rs
Produkcija i podrška
New City Company