ПРЕМИЈЕРА “ МОЈА ТИ “ НА 62. СТЕРИЈИНОМ ПОЗОРЈУ

02. јун 2017

Премијера  представе “ МОЈА ТИ “ у режији Александре Милавић Дејвис у копродукцији Стеријиног позорја и Позоришта Атељеа 212 биће изведена  3. јуна на Стеријином позорју  у Српском народном позоришту у Новом Саду.

Представа  “ МОЈА ТИ “ која је настала по тексту Олге Димитријевић  “ Како је добро видети те опет “ је победнички текст на Конкурсу Стеријиног позорја за оригинални домаћи драмски текст у 2014. години и биће изведен на 62. Стеријином позорју у част награђених.

Аутор:  ОЛГА ДИМИТРИЈЕВИЋ                 

Дело:  МОЈА ТИ

Редитељка: Александра Милавић Дејвис

Асистенткиња редитељке: Тијана Васић

Драматург: Димитрије Коканов
Сценографкиња: Марија Калабић

Костимографкиња: Мариа Марковић

Композиторка: Ања Ђорђевић
Организатока: Јелена Твртковић

Организатор на пракси: Лазар Ненадић
Инспицијенткиња и суфлерка: Јована Поповић

Улоге:

Светлана Бојковић, Горица Поповић, Татјана Бошковић, Софија Јуричан, Иван Михаиловић, Горица Шутић.

Комад “ МОЈА ТИ “ се бави проблемом старосне, идеолошке и сексуалне, те родне дискриминације. Протагонисткиње су старице, неке од њих партизанке, комунисткиње, лезбејке, мајке, свакако жене које су у доба либералног капитализма принуђене на борбу са најразличитијим мушким културним родним нормативима и примерима идеолошке деградације вредности за које су се ове жене цео живот бориле. Град бива рушен, насилно претваран у новији, модернији, јефтинији и исплативији грађевински простор, врло могуће правно нелегалних инвеститора. Приватни простори старих жена бивају одузимани. Стара лица постају сметња, спорост и непордуктивни вишак без сврхе.

Реч је о мелодрамској структури врло препознатљивој за драмске текстове Олге Димитријевић (Интернат, Народна драма, Радници умиру певајући). Језик комада кокетира са кич естетиком популарне музике, такође препознатљивим елементом њеног драмског писма. Димитријевић користи грубе реченичне формулације које неретко конструише као пароле, тезе и политичке исказе уметнуте у тело нелирског (квази)поетског текста.

Музика у представи ће бити сачињена од ауторске музике композиторке Ђорђевић, те од различитих цитата, парафраза и референци на познате песме. Редитељски поступак је у најширем смислу заснован на читању комада као дела епских театарских пракси.

 

Премијера  представе “ МОЈА ТИ “ у режији Александре Милавић Дејвис у копродукцији Стеријиног позорја и Позоришта Атељеа 212 биће изведена  3. јуна на Стеријином позорју  у Српском народном позоришту у Новом Саду.

Представа  “ МОЈА ТИ “ која је настала по тексту Олге Димитријевић  “ Како је добро видети те опет “ је победнички текст на Конкурсу Стеријиног позорја за оригинални домаћи драмски текст у 2014. години и биће изведен на 62. Стеријином позорју у част награђених.

Аутор:  ОЛГА ДИМИТРИЈЕВИЋ                 

Дело:  МОЈА ТИ

Редитељка: Александра Милавић Дејвис

Асистенткиња редитељке: Тијана Васић

Драматург: Димитрије Коканов
Сценографкиња: Марија Калабић

Костимографкиња: Мариа Марковић

Композиторка: Ања Ђорђевић
Организатока: Јелена Твртковић

Организатор на пракси: Лазар Ненадић
Инспицијенткиња и суфлерка: Јована Поповић

Улоге:

Светлана Бојковић, Горица Поповић, Татјана Бошковић, Софија Јуричан, Иван Михаиловић, Горица Шутић.

Комад “ МОЈА ТИ “ се бави проблемом старосне, идеолошке и сексуалне, те родне дискриминације. Протагонисткиње су старице, неке од њих партизанке, комунисткиње, лезбејке, мајке, свакако жене које су у доба либералног капитализма принуђене на борбу са најразличитијим мушким културним родним нормативима и примерима идеолошке деградације вредности за које су се ове жене цео живот бориле. Град бива рушен, насилно претваран у новији, модернији, јефтинији и исплативији грађевински простор, врло могуће правно нелегалних инвеститора. Приватни простори старих жена бивају одузимани. Стара лица постају сметња, спорост и непордуктивни вишак без сврхе.

Реч је о мелодрамској структури врло препознатљивој за драмске текстове Олге Димитријевић (Интернат, Народна драма, Радници умиру певајући). Језик комада кокетира са кич естетиком популарне музике, такође препознатљивим елементом њеног драмског писма. Димитријевић користи грубе реченичне формулације које неретко конструише као пароле, тезе и политичке исказе уметнуте у тело нелирског (квази)поетског текста.

Музика у представи ће бити сачињена од ауторске музике композиторке Ђорђевић, те од различитих цитата, парафраза и референци на познате песме. Редитељски поступак је у најширем смислу заснован на читању комада као дела епских театарских пракси.