Abdulah Sidran
OTAC NA SLUŽBENOM PUTU

Reditelj i autor songova: OLIVER FRLJIĆ

[nggallery id=55]

Scenograf: Marija Kalabić
Kostimograf: Sandra Dekanić
Kompozitor: Irena Popović
Dramaturg: Jelena Mijović
Lektor: Radovan Knežević
Asistent reditelja: Jovana Tomić
Organizator: Milena Lazović

IGRAJU:

Dino: VLASTIMIR ĐUZA STOJILJKOVIĆ
Kerim: GLIGORIJE MARINKOVIĆ
Otac, Mahmut Zolj: BRANISLAV TRIFUNOVIĆ
Majka, Sena Zolj: HANA SELIMOVIĆ
Djed: FEĐA STOJANOVIĆ
Faruk/Boro Pjevač: IVAN JEVTOVIĆ
Ankica/Dama: ALEKSANDRA JANKOVIĆ
Fahro: VLADISLAV MIHAILOVIĆ
Nataša Petrović/Dama: TANJA PETROVIĆ
Joža Petrović: MILOŠ KLANŠČEK
Vlado Petrović /Ljahov: ALJOŠA VUČKOVIĆ
Živka Petrović/ Lidija Ljahov: DANICA MAKSIMOVIĆ
Mašenjka Ljahov: JELENA BLAGOJEVIĆ /NINA RACA
Franjo Kopile: EROL KADIĆ
Đuro Pisar/Ostoja Cekić/Pop: MIODRAG KRSTOVIĆ
Dama: IRENA POPOVIĆ

Muzičari:
NIKOLA DRAGOVIĆ, violina
ĐORĐE ANTIĆ, trombon
UROŠ ANTIĆ, harmonika
VLADIMIR GURBAJ, klarinet
DANILO TIRNANIĆ, udaraljke

Inspicijent: Emilija Rafajlović
Sufler: Snežana Budimlić

PREMIJERA 27. mart 2011

GALA PREMIJERA: 28. mart 2011.

Kultno delo jednog od najznačajnijih autora eks-jugoslavenske pozorišne i filmske umetnosti – Abdulaha Sidrana u režiji Olivera Frljića, najintrigantnijeg reditelja sa ex-yu prostora! Ova priča o jednoj sarajevskoj porodici u ranim pedesetim godinama, u vreme sukoba Tita i Staljina, postavljena je kao sećanje dečaka Dina, koga igra Vlastimir Đuza Stojiljković, čiji otac u informbiroovskim previranjima završava u zatvoru. Jedna očeva neoprezna i usputna izjava pred ljubavnicom, udružena sa njenom ljubomorom i osvetoljubivošću, potpuno će promeniti njihove živote. Predstava kroz intimnu priču oslikava svu kompleksnost tog političkog trenutka, preispituje nesrećno vreme i istorijske događaje koji se prelamaju preko sudbina običnih, nedužnih ljudi. Vreme u kome je samo jedna pogrešna reč izrečena na pogrešnom mestu, pred pogrešnim ljudima mogla da potpuno uništi dotadašnji život.

“Mislim da je ovo jedna od najboljih predstava sezone; svi elementi su na najvišem nivou.”
Jovan Ćirilov

“Ovo nije sarajevska već kosmička priča, priča ljudi bilo gde na svetu. Klasičan primer i čist dokaz da sredina koja se zatvori u sebe i počne sama sebe da tumači – nema nikakvu perspektivu.”
Zijah Sokolović

“Duboki emotivni dodir”
Aleksandra Glovacki, Večernje novosti

“Predstava u režiji izvanrednog Olivera Frljića verovatno je događaj sezone, sa elementima brehtovskog mjuzikla i čudesnim postavkama likova koji su izazvali suze u gledalištu.”
Milan Vlajčić

“Istinitije od života”
Željko Jovanović, Blic

“Otac na službenom putu” u izvedbi Ateljea 212 najbolja je lanjska predstava od Slovenije do Makedonije.
Bojan Munjin, novossti.com

Na 10. festivalu BiH drame u Zenici predstava „Otac na službenom putu” dobila je čak 5 nagrada: za najbolju predstavu u celini, za najbolje glumačko ostvarenje (Vlastimir Đuza Stojiljković), za najbolje likovno oblikovanje predstave, za najbolju scensku muziku i nagradu publike za najbolju predstavu! Na 28. Susretima profesionalnih pozorišta BiH u Brčkom, predstava je dobila nagradu Gran pri za najbolju predstavu u celini, Vlastimir Đuza Stojiljković – Gran pri za najbolju mušku ulogu, a Abdulah Sidran nagradu za najbolji dramski tekst bosansko-herecgovačkog savremenog pisca!

„Iza »Oca na službenom putu« stoji odličan glumački ansambl predvođen Đuzom Stoiljkovićem. Ta predstava se od samog početka pokušala na najbolji mogući način distancirati od kultnog filma koji je nastao prema istom predlošku i razviti svoj autonomni kazališni jezik. Meni se činilo zanimljivim svima znanoj priči dati jednu novu vizuru. Zato sam odlučio da Đuza igra glavnu ulogu, da nas netko tko je 1948. imao osam godina vrati u to vrijeme. Smatram da dio uspjeha sigurno leži u tom spoju jednog okrutnog vremena i Đuzine topline i dječje naivnosti. Upravo dječak Dino u njegovoj interpretaciji postaje moralna vertikala u jednom svijetu u kojem se gube sve vrednote. Dinov pokušaj da se vrati u vrijeme rezolucije Informbiroa i ne osudi, nego shvati postupke različitih likova, uključujući i njegove vlastite roditelje, čini ovu priču univerzalnom i bliskom gledatelju bez obzira na distancu koja nas dijeli od vremena u koje je komad smješten.“ (Oliver Frljić, Vjesnik)

 

© 2009-2015 Pozorište Atelje 212
Ustanova kulture, Svetogorska 21, 11000 Beograd, Srbija
+381 11 3246 146, info@atelje212.rs
Produkcija i podrška
ComIT