Sedma premijera Ateljea 212 u sezoni UTOPIJA, prva velika međunarodna pozorišna koprodukcija šest pozorišta i jednog festivala iz bivše Jugoslavije– Atelje 212 (Beograd), GDK „Gavella“ (Zagreb), Teatar Ulysses (Brioni), SNP Novi Sad, SNG Maribor, Sterijino pozorje (Novi Sad), Teatar navigator (Skoplje) je predstava ODISEJ, koju je po motivima Homerovog epa napisao Goran Stefanovski, a režira je Aleksandar Popovski!
Ovaj projekat je okupio umetnike iz Srbije, Hrvatske, Makedonije i Slovenije, a svoju praizvedbu ima u Teatru Ulysses 20. jula, na Trđavi Minor na Malim Brionima u Hrvatskoj, a od septembra će zaigrati na pozornicama ostalih pozorišta-partnera, kod svakog, predviđeno je, po pet puta, čemu se već sad mogu dodati i gostovanja van matičnih kuća. Publika u Beogradu imaće prilike da na sceni pozorišta Atelje 212 vidi ovu predstavu na pretpremijeri 17. maja 2013. i na beogradskoj premijeri 18. maja 2013, na otvaranju četvrtog festivala „Mucijevi dani“.
Vodeći makedonski dramatičar Goran Stefanovski, s dugogodišnjom engleskom adresom i profesurom na univerzitetu u Kanterberiju, autor „Divljeg mesa“, “Tetoviranih duša” i „Leta u mestu“, „Odisejem“ je podjednako reagovao na nezaobilazni Homerov ep, kao i na ratove na ovim prostorima i raspad Jugoslavije. Njegov Odisej mnogo više nego mitski junak, razočarani je ratnik, koji nakon završenih sukoba pokušava da oblikuje vlastiti život i vrati se kući, kakva god ona bila i što god ga tamo čekalo. Sumnja u postojanje bogova (ili Boga, svejedno), kao i u smislenost rata i potrebu za ubijanjem, preispitivanje čvrstine porodičnih veza, vernosti, čestitosti i dostojanstva, zagledanost u životinjsku narav čoveka, smeštaju „Odiseja“ u ovovremenski egzistencijalni vakuum, postavljajući pred izvođače i gledaoce sasvim savremene zahteve i pitanja. Pikarska forma (i) u ovom je slučaju tlocrt drame, ali i metafora unutrašnjeg putovanja jednog čoveka, od krvlju natopljenih bojnih polja i tek prividno mirnih nenastanjenih ostrva, do zemlje mrtvih i kraljevstava živih, sve do doma, za koji se kad-tad moramo upitati: postoji li uopšte?
U predstavi igraju: Nikola Ristanovski, Boris Isaković, Jasna Đuričić, Branko Jordan, Nataša Matjašec Rošker, Anita Mančić, Svetozar Cvetković, Ozren Grabarić, Dijana Vidušin, Franjo Dijak
Sedma premijera Ateljea 212 u sezoni UTOPIJA, prva velika međunarodna pozorišna koprodukcija šest pozorišta i jednog festivala iz bivše Jugoslavije– Atelje 212 (Beograd), GDK „Gavella“ (Zagreb), Teatar Ulysses (Brioni), SNP Novi Sad, SNG Maribor, Sterijino pozorje (Novi Sad), Teatar navigator (Skoplje) je predstava ODISEJ, koju je po motivima Homerovog epa napisao Goran Stefanovski, a režira je Aleksandar Popovski!
Ovaj projekat je okupio umetnike iz Srbije, Hrvatske, Makedonije i Slovenije, a svoju praizvedbu ima u Teatru Ulysses 20. jula, na Trđavi Minor na Malim Brionima u Hrvatskoj, a od septembra će zaigrati na pozornicama ostalih pozorišta-partnera, kod svakog, predviđeno je, po pet puta, čemu se već sad mogu dodati i gostovanja van matičnih kuća. Publika u Beogradu imaće prilike da na sceni pozorišta Atelje 212 vidi ovu predstavu na pretpremijeri 17. maja 2013. i na beogradskoj premijeri 18. maja 2013, na otvaranju četvrtog festivala „Mucijevi dani“.
Vodeći makedonski dramatičar Goran Stefanovski, s dugogodišnjom engleskom adresom i profesurom na univerzitetu u Kanterberiju, autor „Divljeg mesa“, “Tetoviranih duša” i „Leta u mestu“, „Odisejem“ je podjednako reagovao na nezaobilazni Homerov ep, kao i na ratove na ovim prostorima i raspad Jugoslavije. Njegov Odisej mnogo više nego mitski junak, razočarani je ratnik, koji nakon završenih sukoba pokušava da oblikuje vlastiti život i vrati se kući, kakva god ona bila i što god ga tamo čekalo. Sumnja u postojanje bogova (ili Boga, svejedno), kao i u smislenost rata i potrebu za ubijanjem, preispitivanje čvrstine porodičnih veza, vernosti, čestitosti i dostojanstva, zagledanost u životinjsku narav čoveka, smeštaju „Odiseja“ u ovovremenski egzistencijalni vakuum, postavljajući pred izvođače i gledaoce sasvim savremene zahteve i pitanja. Pikarska forma (i) u ovom je slučaju tlocrt drame, ali i metafora unutrašnjeg putovanja jednog čoveka, od krvlju natopljenih bojnih polja i tek prividno mirnih nenastanjenih ostrva, do zemlje mrtvih i kraljevstava živih, sve do doma, za koji se kad-tad moramo upitati: postoji li uopšte?
U predstavi igraju: Nikola Ristanovski, Boris Isaković, Jasna Đuričić, Branko Jordan, Nataša Matjašec Rošker, Anita Mančić, Svetozar Cvetković, Ozren Grabarić, Dijana Vidušin, Franjo Dijak