Абдулах Сидран
ОТАЦ НА СЛУЖБЕНОМ ПУТУ

Редитељ и аутор сонгова: ОЛИВЕР ФРЉИЋ

[nggallery id=55]

Сценограф: Марија Калабић
Костимограф: Сандра Деканић
Композитор: Ирена Поповић
Драматург: Јелена Мијовић
Лектор: Радован Кнежевић
Асистент редитеља: Јована Томић
Организатор: Милена Лазовић

ИГРАЈУ:

Дино: ВЛАСТИМИР ЂУЗА СТОЈИЉКОВИЋ
Керим: ГЛИГОРИЈЕ МАРИНКОВИЋ
Отац, Махмут Зољ: БРАНИСЛАВ ТРИФУНОВИЋ
Мајка, Сена Зољ: ХАНА СЕЛИМОВИЋ
Дјед: ФЕЂА СТОЈАНОВИЋ
Фарук/Боро Пјевач: ИВАН ЈЕВТОВИЋ
Анкица/Дама: АЛЕКСАНДРА ЈАНКОВИЋ
Фахро: ВЛАДИСЛАВ МИХАИЛОВИЋ
Наташа Петровић/Дама: ТАЊА ПЕТРОВИЋ
Јожа Петровић: МИЛОШ КЛАНШЧЕК
Владо Петровић /Љахов: АЉОША ВУЧКОВИЋ
Живка Петровић/ Лидија Љахов: ДАНИЦА МАКСИМОВИЋ
Машењка Љахов: ЈЕЛЕНА БЛАГОЈЕВИЋ /НИНА РАЦА
Фрањо Копиле: ЕРОЛ КАДИЋ
Ђуро Писар/Остоја Цекић/Поп: МИОДРАГ КРСТОВИЋ
Дама: ИРЕНА ПОПОВИЋ

Музичари:
НИКОЛА ДРАГОВИЋ, виолина
ЂОРЂЕ АНТИЋ, тромбон
УРОШ АНТИЋ, хармоника
ВЛАДИМИР ГУРБАЈ, кларинет
ДАНИЛО ТИРНАНИЋ, удараљке

Инспицијент: Емилија Рафајловић
Суфлер: Снежана Будимлић

ПРЕМИЈЕРА 27. март 2011

ГАЛА ПРЕМИЈЕРА: 28. март 2011.

Култно дело једног од најзначајнијих аутора екс-југославенске позоришне и филмске уметности – Абдулаха Сидрана у режији Оливера Фрљића, најинтригантнијег редитеља са еx-yу простора! Ова прича о једној сарајевској породици у раним педесетим годинама, у време сукоба Тита и Стаљина, постављена је као сећање дечака Дина, кога игра Властимир Ђуза Стојиљковић, чији отац у информбироовским превирањима завршава у затвору. Једна очева неопрезна и успутна изјава пред љубавницом, удружена са њеном љубомором и осветољубивошћу, потпуно ће променити њихове животе. Представа кроз интимну причу осликава сву комплексност тог политичког тренутка, преиспитује несрећно време и историјске догађаје који се преламају преко судбина обичних, недужних људи. Време у коме је само једна погрешна реч изречена на погрешном месту, пред погрешним људима могла да потпуно уништи дотадашњи живот.

“Мислим да је ово једна од најбољих представа сезоне; сви елементи су на највишем нивоу.”
Јован Ћирилов

“Ово није сарајевска већ космичка прича, прича људи било где на свету. Класичан пример и чист доказ да средина која се затвори у себе и почне сама себе да тумачи – нема никакву перспективу.”
Зијах Соколовић

“Дубоки емотивни додир”
Александра Гловацки, Вечерње новости

“Представа у режији изванредног Оливера Фрљића вероватно је догађај сезоне, са елементима брехтовског мјузикла и чудесним поставкама ликова који су изазвали сузе у гледалишту.”
Милан Влајчић

“Истинитије од живота”
Жељко Јовановић, Блиц

“Отац на службеном путу” у изведби Атељеа 212 најбоља је лањска представа од Словеније до Македоније.
Бојан Муњин, novossti.com

На 10. фестивалу БиХ драме у Зеници представа „Отац на службеном путу” добила је чак 5 награда: за најбољу представу у целини, за најбоље глумачко остварење (Властимир Ђуза Стојиљковић), за најбоље ликовно обликовање представе, за најбољу сценску музику и награду публике за најбољу представу! На 28. Сусретима професионалних позоришта БиХ у Брчком, представа је добила награду Гран при за најбољу представу у целини, Властимир Ђуза Стојиљковић – Гран при за најбољу мушку улогу, а Абдулах Сидран награду за најбољи драмски текст босанско-херецговачког савременог писца!

„Иза »Оца на службеном путу« стоји одличан глумачки ансамбл предвођен Ђузом Стоиљковићем. Та представа се од самог почетка покушала на најбољи могући начин дистанцирати од култног филма који је настао према истом предлошку и развити свој аутономни казалишни језик. Мени се чинило занимљивим свима знаној причи дати једну нову визуру. Зато сам одлучио да Ђуза игра главну улогу, да нас нетко тко је 1948. имао осам година врати у то вријеме. Сматрам да дио успјеха сигурно лежи у том споју једног окрутног времена и Ђузине топлине и дјечје наивности. Управо дјечак Дино у његовој интерпретацији постаје морална вертикала у једном свијету у којем се губе све вредноте. Динов покушај да се врати у вријеме резолуције Информбироа и не осуди, него схвати поступке различитих ликова, укључујући и његове властите родитеље, чини ову причу универзалном и блиском гледатељу без обзира на дистанцу која нас дијели од времена у које је комад смјештен.“ (Оливер Фрљић, Вјесник)

 

© 2009-2015 Позориште Атеље 212
Установа културе, Светогорска 21, 11000 Београд, Србија
+381 11 3246 146, info@atelje212.rs
Продукција и подршка
ComIT