Večeras ATELJE 212 obeležava svoj DAN POZORIŠTA!

12. новембра 2012

Svečanom dodelom godišnjih nagrada, večeras u 22h u Gornjem foajeu (ponedeljak, 12. novembar 2012.), na dan kada je pre 56 godina u maloj sali „Borbe“ izvedena prva predstava, Atelje 212 će obeležiti svoj DAN POZORIŠTA. Te daleke 1956. godine, Marija Crnobori, Ljubiša Jovanović, Mata Milošević i Viktor Starčić igrali su Geteovog „Fausta“ u režiji Mire Trailović u nevelikoj dvorani stare zgrade “Borbe” u kojoj su na 212 stolica u gledalištu sedeli predstavnici tadašnje kulturne javnosti.

Pojava Ateljea 212 značila je prekretnicu u pozorišnom životu ne samo Beograda, već i ovog dela Evrope. Osnovano kao pozorište u kome bi se igrala nova avangardna drama, tokom 56 godina svog postojanja, izraslo je u jedno od najznačajnijih pozorišta sa ovih prostora. Poslednjih sezona Atelje 212 nametnulo se kao lider regionalne saradnje i uspostavljanja jedinstvenog kulturnog prostora i obeležilo je svojim uspesima pozorišni život i Beograda i čitavog prostora bivše Jugoslavije.

Ove godine dodeljeno je 8 nagrada:
– Nagradu za najbolje glumačko ostvarenje na sceni Ateljea 212 – za najbolju glumicu sezone 2011/12, dobila je KATARINA ŽUTIĆ za ulogu Stojanove majke, Komšinice 1, Stojanove žene i Stojanove ćerke u predstavi “Pošto pašteta?”, Tanje Šljivar u režiji Snežane Trišić.
Katarina Žutić je kroz svoju izuzetnu igru ostvarila kompleksnu, upečatljivu i angažovanu kritiku nezrelog i neodgovornog društva u kome su promene samo puki privid, u kome vreme prolazi, a sve ostaje isto.
– Nagradu za najbolje glumačko ostvarenje na sceni Ateljea 212 – za najboljeg glumca sezone 2011/12, dobio je ZIJAH A. SOKOLOVIĆ za ulogu mesara Stojana u predstavi “Pošto pašteta?”, Tanje Šljivar u režiji Snežane Trišić.
Zijah Sokolović je maestralno igrajući grotesku našeg života, uspeo da na najbolji mogući način otkrije smešno jezive krajnosti egzistencije i bizarnosti našeg identiteta.
– Nagradu za najbolje umetničko ostvarenje spoljnog saradnika Pozorišta sezone 2011/12, dobio je OLIVER FRLJIĆ za autorski koncept i režiju predstave “Zoran Đinđić”.
Oliver Frljić svojom predstavom “Zoran Đinđić” bezrezervno postavlja najvažnija društveno-politička pitanja u Srbiji, hrabro i angažovano uspeva da konfrontira društvo sa kolektivnim traumama i da uspostavi dramski sukob između scene i publike. Oliver Frljić, jedan je od najzapaženijih pozorišnih stvaralaca u okvirima nekadašnje Jugoslavije, koji u svakoj sredini u kojoj radi uspeva da protrese uspavanu kritičku javnost i da privuče pažnju društva ka važnim problemima. Za svoj dosadašnji rad već je nagrađivan na najuglednijim pozorišnim festivalima širom bivše Jugoslavije, a dobitnik je i Nagrade „Biljana Kovačević-Vučo“ i Mihizove nagrade za 2012. godinu.
– Specijalnu Godišnju nagradu sezone 2011/12, dobio je Ansambl predstave “Zoran Đinđić” – FEĐA STOJANOVIĆ, BRANISLAV TRIFUNOVIĆ, IVAN JEVTOVIĆ, VLADISLAV MIHAILOVIĆ,TANJA PETROVIĆ, MILAN MARIĆ, MILOŠ TIMOTIJEVIĆ i TAMARA KRCUNOVIĆ – za smelu igru, lični angažman i požrtvovanost da se beskompromisno sa pozornice obračunaju sa svim javnim tajnama, politikom povezanom sa zločinima, ali i građanskim kukavičlukom.
– Specijalnu Godišnju nagradu sezone 2011/12, dobio je RTV STUDIO B i direktor i glavni i odgovorni urednik Aleksandar Timofejev.
Studio B je dugogodišnji prijatelj, saradnik i partner Ateljea 212 sa kojim smo zajedničkom humanitarnom akcijom “Za našu decu” pronašli način da pomognemo i kupimo neophodne medicinske aparate koji nedostaju Institutu za majku i dete u Beogradu i Univerzitetskoj dečijoj klinici u Tišovoj.
– Specijalnu Godišnju nagradu sezone 2011/12, dobila je GLORIA Europapress i glavna i odgovorna urednica Sanja Purić – za veoma uspešnu i značajnu saradnju u predstavljanju našeg celokupnog programa i promociju akcije “Naš grad – naše pozorište”, koju smo organizovali pod pokroviteljstvom Skupštine Grada Beograda i Gradonačelnika Beograda i kojom smo penzionerima svih beogradskih opština omogućili da gledaju naše predstave po ceni od 212 dinara.
– Nagradu za izuzetno zalaganje i postignute rezultate u ostvarivanju delatnosti pozorišta u opštem i umetničkom sektoru dobila je JASNA NOVAKOV, koja je kao umetnički sekretar pozorišta svojim izuzetnim radom doprinela da Atelje 212 ostvari rekordne rezultate koji nikada od nastanka Ateljea 212 nisu ostvareni – ove sezone imali smo 120.000 gledalaca, odigrali smo 560 predstava, 88 puta smo bila na gostovanjima i osvojili čak 30 nagrada na najznačajnijim pozorišnim Festivalima u zemlji i regionu! Proglašeni smo najboljim pozorištem srednje Evrope na festivalu Mess u Sarajevu, a zbog izuzetnih rezultata, na predlog pozorišta „Gavella“ iz Zagreba i SNG iz Maribora, 28. maja 2012. godine postali smo član Evropske teatarske konvencije, najznačajnije pozorišne organizacije u Evropi, koja okuplja 44 najuspešnije evropske teatarske kuće!
– Nagradu za izuzetno zalaganje i postignute rezultate u ostvarivanju delatnosti pozorišta u tehničkom sektoru dobio je GORAN MIRKOVIĆ, menadžer tehnike i informacionih tehnologija, za unapređenje i tehnološku modernizaciju sveukupnog rada pozorišta.

 

Svečanom dodelom godišnjih nagrada, večeras u 22h u Gornjem foajeu (ponedeljak, 12. novembar 2012.), na dan kada je pre 56 godina u maloj sali „Borbe“ izvedena prva predstava, Atelje 212 će obeležiti svoj DAN POZORIŠTA. Te daleke 1956. godine, Marija Crnobori, Ljubiša Jovanović, Mata Milošević i Viktor Starčić igrali su Geteovog „Fausta“ u režiji Mire Trailović u nevelikoj dvorani stare zgrade “Borbe” u kojoj su na 212 stolica u gledalištu sedeli predstavnici tadašnje kulturne javnosti.

Pojava Ateljea 212 značila je prekretnicu u pozorišnom životu ne samo Beograda, već i ovog dela Evrope. Osnovano kao pozorište u kome bi se igrala nova avangardna drama, tokom 56 godina svog postojanja, izraslo je u jedno od najznačajnijih pozorišta sa ovih prostora. Poslednjih sezona Atelje 212 nametnulo se kao lider regionalne saradnje i uspostavljanja jedinstvenog kulturnog prostora i obeležilo je svojim uspesima pozorišni život i Beograda i čitavog prostora bivše Jugoslavije.

Ove godine dodeljeno je 8 nagrada:
– Nagradu za najbolje glumačko ostvarenje na sceni Ateljea 212 – za najbolju glumicu sezone 2011/12, dobila je KATARINA ŽUTIĆ za ulogu Stojanove majke, Komšinice 1, Stojanove žene i Stojanove ćerke u predstavi “Pošto pašteta?”, Tanje Šljivar u režiji Snežane Trišić.
Katarina Žutić je kroz svoju izuzetnu igru ostvarila kompleksnu, upečatljivu i angažovanu kritiku nezrelog i neodgovornog društva u kome su promene samo puki privid, u kome vreme prolazi, a sve ostaje isto.
– Nagradu za najbolje glumačko ostvarenje na sceni Ateljea 212 – za najboljeg glumca sezone 2011/12, dobio je ZIJAH A. SOKOLOVIĆ za ulogu mesara Stojana u predstavi “Pošto pašteta?”, Tanje Šljivar u režiji Snežane Trišić.
Zijah Sokolović je maestralno igrajući grotesku našeg života, uspeo da na najbolji mogući način otkrije smešno jezive krajnosti egzistencije i bizarnosti našeg identiteta.
– Nagradu za najbolje umetničko ostvarenje spoljnog saradnika Pozorišta sezone 2011/12, dobio je OLIVER FRLJIĆ za autorski koncept i režiju predstave “Zoran Đinđić”.
Oliver Frljić svojom predstavom “Zoran Đinđić” bezrezervno postavlja najvažnija društveno-politička pitanja u Srbiji, hrabro i angažovano uspeva da konfrontira društvo sa kolektivnim traumama i da uspostavi dramski sukob između scene i publike. Oliver Frljić, jedan je od najzapaženijih pozorišnih stvaralaca u okvirima nekadašnje Jugoslavije, koji u svakoj sredini u kojoj radi uspeva da protrese uspavanu kritičku javnost i da privuče pažnju društva ka važnim problemima. Za svoj dosadašnji rad već je nagrađivan na najuglednijim pozorišnim festivalima širom bivše Jugoslavije, a dobitnik je i Nagrade „Biljana Kovačević-Vučo“ i Mihizove nagrade za 2012. godinu.
– Specijalnu Godišnju nagradu sezone 2011/12, dobio je Ansambl predstave “Zoran Đinđić” – FEĐA STOJANOVIĆ, BRANISLAV TRIFUNOVIĆ, IVAN JEVTOVIĆ, VLADISLAV MIHAILOVIĆ,TANJA PETROVIĆ, MILAN MARIĆ, MILOŠ TIMOTIJEVIĆ i TAMARA KRCUNOVIĆ – za smelu igru, lični angažman i požrtvovanost da se beskompromisno sa pozornice obračunaju sa svim javnim tajnama, politikom povezanom sa zločinima, ali i građanskim kukavičlukom.
– Specijalnu Godišnju nagradu sezone 2011/12, dobio je RTV STUDIO B i direktor i glavni i odgovorni urednik Aleksandar Timofejev.
Studio B je dugogodišnji prijatelj, saradnik i partner Ateljea 212 sa kojim smo zajedničkom humanitarnom akcijom “Za našu decu” pronašli način da pomognemo i kupimo neophodne medicinske aparate koji nedostaju Institutu za majku i dete u Beogradu i Univerzitetskoj dečijoj klinici u Tišovoj.
– Specijalnu Godišnju nagradu sezone 2011/12, dobila je GLORIA Europapress i glavna i odgovorna urednica Sanja Purić – za veoma uspešnu i značajnu saradnju u predstavljanju našeg celokupnog programa i promociju akcije “Naš grad – naše pozorište”, koju smo organizovali pod pokroviteljstvom Skupštine Grada Beograda i Gradonačelnika Beograda i kojom smo penzionerima svih beogradskih opština omogućili da gledaju naše predstave po ceni od 212 dinara.
– Nagradu za izuzetno zalaganje i postignute rezultate u ostvarivanju delatnosti pozorišta u opštem i umetničkom sektoru dobila je JASNA NOVAKOV, koja je kao umetnički sekretar pozorišta svojim izuzetnim radom doprinela da Atelje 212 ostvari rekordne rezultate koji nikada od nastanka Ateljea 212 nisu ostvareni – ove sezone imali smo 120.000 gledalaca, odigrali smo 560 predstava, 88 puta smo bila na gostovanjima i osvojili čak 30 nagrada na najznačajnijim pozorišnim Festivalima u zemlji i regionu! Proglašeni smo najboljim pozorištem srednje Evrope na festivalu Mess u Sarajevu, a zbog izuzetnih rezultata, na predlog pozorišta „Gavella“ iz Zagreba i SNG iz Maribora, 28. maja 2012. godine postali smo član Evropske teatarske konvencije, najznačajnije pozorišne organizacije u Evropi, koja okuplja 44 najuspešnije evropske teatarske kuće!
– Nagradu za izuzetno zalaganje i postignute rezultate u ostvarivanju delatnosti pozorišta u tehničkom sektoru dobio je GORAN MIRKOVIĆ, menadžer tehnike i informacionih tehnologija, za unapređenje i tehnološku modernizaciju sveukupnog rada pozorišta.