
Вечерас 30.10. 2025. са почетком у 20.30 часова на Малој сцени „Петар Краљ“ биће премијерно изведена представа „Режим исцељења“ Тање Шљивар, у режији Ђорђа Нешовића.
„Режим исцељења“ је четврти комад Тање Шљивар који се поставља у Атељеу 212. Прва драма наше вишеструко награђиване и признате драмске ауторке “Пошто паштета?“ успешно је играна током неколико сезона у Атељеу 212. Уследиле су „Режим љубави“, и „Kао и све слободне дјевојке“.
Текст „Режим исцељења“ долази као други део замишљење трилогије о савременим режимима живљења. Први „Режим љубави“, који је Атеље 212 наручио од ауторке, бави се анализом љубавно-сексуалних односа и игра се веома успешно на редовном репертоару. Други, „Режим исцељења“ је комедија која у фокус ставља страх од пролазности, тј. опсесију здрављем и лечењем, вечним животом и младошћу.
У „Режиму исцељења” Тање Шљивар преплићу се људска потрага за смислом и потрага за исцељењем тела у постпандемијској, дистопијској будућности. У једном таквом друштву, и вера у западну медицину и идеја о неповредивости и интегритету тела заостаци су далеке прошлости.
Marcus Peter Tesch
Следећи траг филозофије сумње, Тања Шљивар пружа више него разоткривање свеопште лицемерности. Ауторка покушава, ако не оцртати оквире могућег поправка, оно барем назначити његове смерове. У четрнаестој сцени „Режима исцељења”, она нас убеђује: „Морамо одустати од контроле над језиком да бисмо изрекли започели написали изговорили и искусили нешто дубље. Први корак у овом новом правцу је одбацивање приче. Чим се одрекнемо своје жеље за драмом буди се наша жеља за дармом (dharma)”. Ово звучи помало мистериозно и није јасно какве су шансе за сличну трансформацију. Може ли/ треба ли ово да постане шири културно-цивилизацијски тренд или ће остати удео и привилегија одабраних појединаца? (…) Како ауторка додаје у дидаскалијама, текст њене драме „враћа се сопственом почетку, и као представа, и као потрага за исцељењем.“ Уместо дарме, зачарани и вечни круг самсаре. И повратак истих питања.
Henrik Mazukriewicz, из критике за позоришни портал teatranly.pl
Вечерас 30.10. 2025. са почетком у 20.30 часова на Малој сцени „Петар Краљ“ биће премијерно изведена представа „Режим исцељења“ Тање Шљивар, у режији Ђорђа Нешовића.
„Режим исцељења“ је четврти комад Тање Шљивар који се поставља у Атељеу 212. Прва драма наше вишеструко награђиване и признате драмске ауторке “Пошто паштета?“ успешно је играна током неколико сезона у Атељеу 212. Уследиле су „Режим љубави“, и „Kао и све слободне дјевојке“.
Текст „Режим исцељења“ долази као други део замишљење трилогије о савременим режимима живљења. Први „Режим љубави“, који је Атеље 212 наручио од ауторке, бави се анализом љубавно-сексуалних односа и игра се веома успешно на редовном репертоару. Други, „Режим исцељења“ је комедија која у фокус ставља страх од пролазности, тј. опсесију здрављем и лечењем, вечним животом и младошћу.
У „Режиму исцељења” Тање Шљивар преплићу се људска потрага за смислом и потрага за исцељењем тела у постпандемијској, дистопијској будућности. У једном таквом друштву, и вера у западну медицину и идеја о неповредивости и интегритету тела заостаци су далеке прошлости.
Marcus Peter Tesch
Следећи траг филозофије сумње, Тања Шљивар пружа више него разоткривање свеопште лицемерности. Ауторка покушава, ако не оцртати оквире могућег поправка, оно барем назначити његове смерове. У четрнаестој сцени „Режима исцељења”, она нас убеђује: „Морамо одустати од контроле над језиком да бисмо изрекли започели написали изговорили и искусили нешто дубље. Први корак у овом новом правцу је одбацивање приче. Чим се одрекнемо своје жеље за драмом буди се наша жеља за дармом (dharma)”. Ово звучи помало мистериозно и није јасно какве су шансе за сличну трансформацију. Може ли/ треба ли ово да постане шири културно-цивилизацијски тренд или ће остати удео и привилегија одабраних појединаца? (…) Како ауторка додаје у дидаскалијама, текст њене драме „враћа се сопственом почетку, и као представа, и као потрага за исцељењем.“ Уместо дарме, зачарани и вечни круг самсаре. И повратак истих питања.
Henrik Mazukriewicz, из критике за позоришни портал teatranly.pl
