Beogradski internacionalni teatarski festival (BITEF) predstaviće krajem septembra, uprkos drastično smanjenom budžetu, 11 predstava iz Srbije, regiona i sveta, objedinjenih sloganom “Teško je biti”, kojim ukazuje, između ostalog, i na teškoće sopstvenog opstanka i opštu krizu kulture i umetnosti u Srbiji.
47. BITEF počinje 22. septembra belgijsko-nemačkom predstavom “Before Your Very Eyes” Gob Skvad, sa “starmalom decom” koja iz svog ugla govore bez predrasuda o iskustvima sa starijom generacijom. Reditelj preispituje i invertuje značenja ideja “mudre starosti” i “nevine mladosti”, pružajući iz pespektive deteta pod lupom ozbiljnu kritiku sadašnjeg društvenog trenutka u Evropi.
Evropi, odnosno njenoj istoriji 20. veka, koja je tretirana humorno i ironijski, posvećena je i češka predstava “Europeana” (Reduta Theatre, Brno) Jana Mikulášeka,
Francuska predstava “Beograd” (Compagnie Espace commun, Pariz), u režiji Juliena Fišera, inspirisana je dramskim tekstom poznate performerke i spisateljke Angelice Liddell, koja je napisala tekst o gradu u kojem nikada nije bila – Beogradu, inspirisana vestima u medijima o sahrani Slobodana Miloševića.
Ostatak glavnog programa 47. BITEF-a čine domaće i predstave iz regiona – “Žene u Narodnoj skupštini” Narodnog pozorišta u Subotici – ekstremno čitanje Aristofana, u režiji Nikole Zavišića, zatim “55+” zagrebačkog Montažstroja, autora i reditelja Boruta Šeparovića, “Post scriptum” Crnogorskog narodnog pozorišta u adaptaciji i režiji Varje Đukić, “Oluja” Aleksandra Ostrovskog, u produkciji Mestnog gledališča Ljubljana i režiji Jerneja Lorencina, “Galeb” Srpskog narodnog pozorišta, u režiji Tonija Janežiča, te dve domaće predstave o ubijenom premijeru Srbije – “Zoran Đinđić” Ateljea 212 i Olivera Frljića i “Ubiti Zorana Đinđića” Studentskog kulturnog centra Novog Sada, u režiji Zlatka Pakovića.
Beogradski internacionalni teatarski festival (BITEF) predstaviće krajem septembra, uprkos drastično smanjenom budžetu, 11 predstava iz Srbije, regiona i sveta, objedinjenih sloganom “Teško je biti”, kojim ukazuje, između ostalog, i na teškoće sopstvenog opstanka i opštu krizu kulture i umetnosti u Srbiji.
47. BITEF počinje 22. septembra belgijsko-nemačkom predstavom “Before Your Very Eyes” Gob Skvad, sa “starmalom decom” koja iz svog ugla govore bez predrasuda o iskustvima sa starijom generacijom. Reditelj preispituje i invertuje značenja ideja “mudre starosti” i “nevine mladosti”, pružajući iz pespektive deteta pod lupom ozbiljnu kritiku sadašnjeg društvenog trenutka u Evropi.
Evropi, odnosno njenoj istoriji 20. veka, koja je tretirana humorno i ironijski, posvećena je i češka predstava “Europeana” (Reduta Theatre, Brno) Jana Mikulášeka,
Francuska predstava “Beograd” (Compagnie Espace commun, Pariz), u režiji Juliena Fišera, inspirisana je dramskim tekstom poznate performerke i spisateljke Angelice Liddell, koja je napisala tekst o gradu u kojem nikada nije bila – Beogradu, inspirisana vestima u medijima o sahrani Slobodana Miloševića.
Ostatak glavnog programa 47. BITEF-a čine domaće i predstave iz regiona – “Žene u Narodnoj skupštini” Narodnog pozorišta u Subotici – ekstremno čitanje Aristofana, u režiji Nikole Zavišića, zatim “55+” zagrebačkog Montažstroja, autora i reditelja Boruta Šeparovića, “Post scriptum” Crnogorskog narodnog pozorišta u adaptaciji i režiji Varje Đukić, “Oluja” Aleksandra Ostrovskog, u produkciji Mestnog gledališča Ljubljana i režiji Jerneja Lorencina, “Galeb” Srpskog narodnog pozorišta, u režiji Tonija Janežiča, te dve domaće predstave o ubijenom premijeru Srbije – “Zoran Đinđić” Ateljea 212 i Olivera Frljića i “Ubiti Zorana Đinđića” Studentskog kulturnog centra Novog Sada, u režiji Zlatka Pakovića.