PREMIJERA “ MOJA TI “ NA 62. STERIJINOM POZORJU

02. jun 2017

Premijera  predstave “ MOJA TI “ u režiji Aleksandre Milavić Dejvis u koprodukciji Sterijinog pozorja i Pozorišta Ateljea 212 biće izvedena  3. juna na Sterijinom pozorju  u Srpskom narodnom pozorištu u Novom Sadu.

Predstava  “ MOJA TI “ koja je nastala po tekstu Olge Dimitrijević  “ Kako je dobro videti te opet “ je pobednički tekst na Konkursu Sterijinog pozorja za originalni domaći dramski tekst u 2014. godini i biće izveden na 62. Sterijinom pozorju u čast nagrađenih.

Autor:  OLGA DIMITRIJEVIĆ                 

Delo:  MOJA TI

Rediteljka: Aleksandra Milavić Dejvis

Asistentkinja rediteljke: Tijana Vasić

Dramaturg: Dimitrije Kokanov
Scenografkinja: Marija Kalabić

Kostimografkinja: Maria Marković

Kompozitorka: Anja Đorđević
Organizatoka: Jelena Tvrtković

Organizator na praksi: Lazar Nenadić
Inspicijentkinja i suflerka: Jovana Popović

Uloge:

Svetlana Bojković, Gorica Popović, Tatjana Bošković, Sofija Juričan, Ivan Mihailović, Gorica Šutić.

Komad “ MOJA TI “ se bavi problemom starosne, ideološke i seksualne, te rodne diskriminacije. Protagonistkinje su starice, neke od njih partizanke, komunistkinje, lezbejke, majke, svakako žene koje su u doba liberalnog kapitalizma prinuđene na borbu sa najrazličitijim muškim kulturnim rodnim normativima i primerima ideološke degradacije vrednosti za koje su se ove žene ceo život borile. Grad biva rušen, nasilno pretvaran u noviji, moderniji, jeftiniji i isplativiji građevinski prostor, vrlo moguće pravno nelegalnih investitora. Privatni prostori starih žena bivaju oduzimani. Stara lica postaju smetnja, sporost i neporduktivni višak bez svrhe.

Reč je o melodramskoj strukturi vrlo prepoznatljivoj za dramske tekstove Olge Dimitrijević (Internat, Narodna drama, Radnici umiru pevajući). Jezik komada koketira sa kič estetikom popularne muzike, takođe prepoznatljivim elementom njenog dramskog pisma. Dimitrijević koristi grube rečenične formulacije koje neretko konstruiše kao parole, teze i političke iskaze umetnute u telo nelirskog (kvazi)poetskog teksta.

Muzika u predstavi će biti sačinjena od autorske muzike kompozitorke Đorđević, te od različitih citata, parafraza i referenci na poznate pesme. Rediteljski postupak je u najširem smislu zasnovan na čitanju komada kao dela epskih teatarskih praksi.

 

Premijera  predstave “ MOJA TI “ u režiji Aleksandre Milavić Dejvis u koprodukciji Sterijinog pozorja i Pozorišta Ateljea 212 biće izvedena  3. juna na Sterijinom pozorju  u Srpskom narodnom pozorištu u Novom Sadu.

Predstava  “ MOJA TI “ koja je nastala po tekstu Olge Dimitrijević  “ Kako je dobro videti te opet “ je pobednički tekst na Konkursu Sterijinog pozorja za originalni domaći dramski tekst u 2014. godini i biće izveden na 62. Sterijinom pozorju u čast nagrađenih.

Autor:  OLGA DIMITRIJEVIĆ                 

Delo:  MOJA TI

Rediteljka: Aleksandra Milavić Dejvis

Asistentkinja rediteljke: Tijana Vasić

Dramaturg: Dimitrije Kokanov
Scenografkinja: Marija Kalabić

Kostimografkinja: Maria Marković

Kompozitorka: Anja Đorđević
Organizatoka: Jelena Tvrtković

Organizator na praksi: Lazar Nenadić
Inspicijentkinja i suflerka: Jovana Popović

Uloge:

Svetlana Bojković, Gorica Popović, Tatjana Bošković, Sofija Juričan, Ivan Mihailović, Gorica Šutić.

Komad “ MOJA TI “ se bavi problemom starosne, ideološke i seksualne, te rodne diskriminacije. Protagonistkinje su starice, neke od njih partizanke, komunistkinje, lezbejke, majke, svakako žene koje su u doba liberalnog kapitalizma prinuđene na borbu sa najrazličitijim muškim kulturnim rodnim normativima i primerima ideološke degradacije vrednosti za koje su se ove žene ceo život borile. Grad biva rušen, nasilno pretvaran u noviji, moderniji, jeftiniji i isplativiji građevinski prostor, vrlo moguće pravno nelegalnih investitora. Privatni prostori starih žena bivaju oduzimani. Stara lica postaju smetnja, sporost i neporduktivni višak bez svrhe.

Reč je o melodramskoj strukturi vrlo prepoznatljivoj za dramske tekstove Olge Dimitrijević (Internat, Narodna drama, Radnici umiru pevajući). Jezik komada koketira sa kič estetikom popularne muzike, takođe prepoznatljivim elementom njenog dramskog pisma. Dimitrijević koristi grube rečenične formulacije koje neretko konstruiše kao parole, teze i političke iskaze umetnute u telo nelirskog (kvazi)poetskog teksta.

Muzika u predstavi će biti sačinjena od autorske muzike kompozitorke Đorđević, te od različitih citata, parafraza i referenci na poznate pesme. Rediteljski postupak je u najširem smislu zasnovan na čitanju komada kao dela epskih teatarskih praksi.