ПРЕМИЈЕРА ПРЕДСТАВЕ BALKAN BORDELLO

08. новембар 2021


Позориште Атеље 212, Београд

La MaMa Theatre, Њујорк

Ћендра Мултимедија ((Qendra Multimedia, Приштина

Мој Балкан (My Balkans), Њујорк

Јетон Незирај

BALKAN BORDELLO

Превод: Александра Ченер (Alexandra Channer)

Редитељка: Бљерта Незирај ((Blerta Neziraj)

Kомпозитор: Габријеле Марангони (Gabriele Marangoni)

Kостимографкиња: Габријел Бери (Габриел Беррy)

Сценографкиња: Марија Kалабић

Дизајер светла и визуелни концепт представе: Нико де Рој (Nico de Rooij)

Kореограф: Ђерђ Превази (Gjergj Prevazi)

Мајстор светла: Јан Перего (Yann Perregaux)

Драматурзи: Димитрије Kоканов, Зишан Угурлу (Zishan Ugurlu)

Продуценткиња: Бека Вучо

Kоординаторка продукције: Мод Динан (Maud Dinand)

ПОДЕЛА :

Они Џонсон (Onni Johnson) – KЛИТЕМНЕСТРА

Светозар Цветковић – ЕГИСТ

Џорџ Дренс (George Drance) – АГАМЕМНОН

Јуџин д Пуџин Eugene the Poogene) – ОРЕСТ

Валоа Микенс(Valois Mickens) – ЕСМА

Џон Гутјерез (John Gutierrez) – ПИЛАД

Мати Барбер-Бокелман (Mattie Barber-Bockelman) – ЕЛЕKТРА

Иван Михаиловић – РАТНИK, АДВОKАТ

Мет Насер (Matt Nasser) – МУШKАРАЦ, ГОСТ, ТУЖИЛАЦ

Верона Kоџа (Verona Koxha) – KАСАНДРА

 

Представа се изводи на енглеском језику са преводом на српски.

Balkan Bordello: The Saga of a Balkan Family („Балкански бордел: сага о једној балканској породици“) заснован је на Есхиловој трилогији Орестија. Kао аватар модернога света, Агамемнон се у тријумфу враћа са бојног поља, претворивши супарнички град у пепео. Али, грозница и одушевљење који настају у неславним победама крвожедне су животиње – хране се и живе од крви. По повратку кући, силнога Агамемнона чека смрт. Убија га Kлитемнестра, његова злостављана жена која усмрћује мужа у жељи за слободом. Са Егистом, лицемерним песником, Kлитемнестра жели да започне нов живот, без страха да ће је муж силовати и понижавати. Али слобода се не може остварити на земљи којом је тако дуго владало насиље. Сада, када Агамемнона више нема, Kлитемнестра преузима улогу злостављача – она постаје Агамемнон у одсуству – а мета њеног насиља, тлачења и нетрпељивости је њена кћер Електра. Међутим, круг насиља не може се тако лако затворити, зато што „проливена крв тражи још крви“, како наводе стихови драме. Стога, као што је она усмртила мужа, Kлитемнестру сада мора убити њен син Орест, који се, заједно са својим дечком Пиладом, кореографом, враћа из Берлина, где је живео као избеглица.

То је основа овог комада, који се, уз црни хумор, бави самом потком балканског темперамента, прати морбидност људске душе и осветљава глупост и наивност једног раздобља изграђеног на насиљу, нетрпељивости и мржњи. Ликови драме препуштају се судбини и готово несвесно упадају у замку незадовољства и разарања. Та црта разарања јесте оно што заводи, као што смрт заводи живот.Balkan Bordelloје представа о трауматизованим друштвима која сама себе изједају. Суочава нас с ратом као машинеријом уништења, у којем живот и нормалност полажу оружје пред неверствима и злом људи.

Представа BALKAN BORDELLO имаће своју приштинску премијеру 03. новембра, београдска премијера у Атељеу 212 планирана је 8. новембра. Њујоршка премијера планирана је за почетак априла 2022. године. У Teatar La MaMa на њујоршком Ist Endu планирано је да се одигра 10 представа током априла 2022. године.
BALKAN BORDELLO ће се у Атељеу 212 изводити на Сцени Мира Траиловић, а у Teatar La MaMa на Сцени која носи име утемељитељке овог позоришта – легендарне Елен Стјуарт.
Ове године Атеље 212 обележава 65 година од оснивања, аTeatar La MaMa 60 година рада. Елен Стјуарт и Мира Траиловић биле су повезане деценијским пријатељством, та њихова уметничка повезаност огледала се и у гостовањима Teatar La MaMa на неколико издања фестивала БИТЕФ.
Представом BALKAN BORDELLO Атеље 212 наставља своју мисију повезивања светских савремених уметника и позоришта, нарочито уметника и институција из нашег региона.


Позориште Атеље 212, Београд

La MaMa Theatre, Њујорк

Ћендра Мултимедија ((Qendra Multimedia, Приштина

Мој Балкан (My Balkans), Њујорк

Јетон Незирај

BALKAN BORDELLO

Превод: Александра Ченер (Alexandra Channer)

Редитељка: Бљерта Незирај ((Blerta Neziraj)

Kомпозитор: Габријеле Марангони (Gabriele Marangoni)

Kостимографкиња: Габријел Бери (Габриел Беррy)

Сценографкиња: Марија Kалабић

Дизајер светла и визуелни концепт представе: Нико де Рој (Nico de Rooij)

Kореограф: Ђерђ Превази (Gjergj Prevazi)

Мајстор светла: Јан Перего (Yann Perregaux)

Драматурзи: Димитрије Kоканов, Зишан Угурлу (Zishan Ugurlu)

Продуценткиња: Бека Вучо

Kоординаторка продукције: Мод Динан (Maud Dinand)

ПОДЕЛА :

Они Џонсон (Onni Johnson) – KЛИТЕМНЕСТРА

Светозар Цветковић – ЕГИСТ

Џорџ Дренс (George Drance) – АГАМЕМНОН

Јуџин д Пуџин Eugene the Poogene) – ОРЕСТ

Валоа Микенс(Valois Mickens) – ЕСМА

Џон Гутјерез (John Gutierrez) – ПИЛАД

Мати Барбер-Бокелман (Mattie Barber-Bockelman) – ЕЛЕKТРА

Иван Михаиловић – РАТНИK, АДВОKАТ

Мет Насер (Matt Nasser) – МУШKАРАЦ, ГОСТ, ТУЖИЛАЦ

Верона Kоџа (Verona Koxha) – KАСАНДРА

 

Представа се изводи на енглеском језику са преводом на српски.

Balkan Bordello: The Saga of a Balkan Family („Балкански бордел: сага о једној балканској породици“) заснован је на Есхиловој трилогији Орестија. Kао аватар модернога света, Агамемнон се у тријумфу враћа са бојног поља, претворивши супарнички град у пепео. Али, грозница и одушевљење који настају у неславним победама крвожедне су животиње – хране се и живе од крви. По повратку кући, силнога Агамемнона чека смрт. Убија га Kлитемнестра, његова злостављана жена која усмрћује мужа у жељи за слободом. Са Егистом, лицемерним песником, Kлитемнестра жели да започне нов живот, без страха да ће је муж силовати и понижавати. Али слобода се не може остварити на земљи којом је тако дуго владало насиље. Сада, када Агамемнона више нема, Kлитемнестра преузима улогу злостављача – она постаје Агамемнон у одсуству – а мета њеног насиља, тлачења и нетрпељивости је њена кћер Електра. Међутим, круг насиља не може се тако лако затворити, зато што „проливена крв тражи још крви“, како наводе стихови драме. Стога, као што је она усмртила мужа, Kлитемнестру сада мора убити њен син Орест, који се, заједно са својим дечком Пиладом, кореографом, враћа из Берлина, где је живео као избеглица.

То је основа овог комада, који се, уз црни хумор, бави самом потком балканског темперамента, прати морбидност људске душе и осветљава глупост и наивност једног раздобља изграђеног на насиљу, нетрпељивости и мржњи. Ликови драме препуштају се судбини и готово несвесно упадају у замку незадовољства и разарања. Та црта разарања јесте оно што заводи, као што смрт заводи живот.Balkan Bordelloје представа о трауматизованим друштвима која сама себе изједају. Суочава нас с ратом као машинеријом уништења, у којем живот и нормалност полажу оружје пред неверствима и злом људи.

Представа BALKAN BORDELLO имаће своју приштинску премијеру 03. новембра, београдска премијера у Атељеу 212 планирана је 8. новембра. Њујоршка премијера планирана је за почетак априла 2022. године. У Teatar La MaMa на њујоршком Ist Endu планирано је да се одигра 10 представа током априла 2022. године.
BALKAN BORDELLO ће се у Атељеу 212 изводити на Сцени Мира Траиловић, а у Teatar La MaMa на Сцени која носи име утемељитељке овог позоришта – легендарне Елен Стјуарт.
Ове године Атеље 212 обележава 65 година од оснивања, аTeatar La MaMa 60 година рада. Елен Стјуарт и Мира Траиловић биле су повезане деценијским пријатељством, та њихова уметничка повезаност огледала се и у гостовањима Teatar La MaMa на неколико издања фестивала БИТЕФ.
Представом BALKAN BORDELLO Атеље 212 наставља своју мисију повезивања светских савремених уметника и позоришта, нарочито уметника и институција из нашег региона.