PREMIJERA PREDSTAVE BALKAN BORDELLO

08. novembar 2021


Pozorište Atelje 212, Beograd

La MaMa Theatre, Njujork

Ćendra Multimedija ((Qendra Multimedia, Priština

Moj Balkan (My Balkans), Njujork

Jeton Neziraj

BALKAN BORDELLO

Prevod: Aleksandra Čener (Alexandra Channer)

Rediteljka: Bljerta Neziraj ((Blerta Neziraj)

Kompozitor: Gabrijele Marangoni (Gabriele Marangoni)

Kostimografkinja: Gabrijel Beri (Gabriel Berry)

Scenografkinja: Marija Kalabić

Dizajer svetla i vizuelni koncept predstave: Niko de Roj (Nico de Rooij)

Koreograf: Đerđ Prevazi (Gjergj Prevazi)

Majstor svetla: Jan Perego (Yann Perregaux)

Dramaturzi: Dimitrije Kokanov, Zišan Ugurlu (Zishan Ugurlu)

Producentkinja: Beka Vučo

Koordinatorka produkcije: Mod Dinan (Maud Dinand)

PODELA :

Oni Džonson (Onni Johnson) – KLITEMNESTRA

Svetozar Cvetković – EGIST

Džordž Drens (George Drance) – AGAMEMNON

Judžin d Pudžin Eugene the Poogene) – OREST

Valoa Mikens(Valois Mickens) – ESMA

Džon Gutjerez (John Gutierrez) – PILAD

Mati Barber-Bokelman (Mattie Barber-Bockelman) – ELEKTRA

Ivan Mihailović – RATNIK, ADVOKAT

Met Naser (Matt Nasser) – MUŠKARAC, GOST, TUŽILAC

Verona Kodža (Verona Koxha) – KASANDRA

 

Predstava se izvodi na engleskom jeziku sa prevodom na srpski.

Balkan Bordello: The Saga of a Balkan Family („Balkanski bordel: saga o jednoj balkanskoj porodici“) zasnovan je na Eshilovoj trilogiji Orestija. Kao avatar modernoga sveta, Agamemnon se u trijumfu vraća sa bojnog polja, pretvorivši suparnički grad u pepeo. Ali, groznica i oduševljenje koji nastaju u neslavnim pobedama krvožedne su životinje – hrane se i žive od krvi. Po povratku kući, silnoga Agamemnona čeka smrt. Ubija ga Klitemnestra, njegova zlostavljana žena koja usmrćuje muža u želji za slobodom. Sa Egistom, licemernim pesnikom, Klitemnestra želi da započne nov život, bez straha da će je muž silovati i ponižavati. Ali sloboda se ne može ostvariti na zemlji kojom je tako dugo vladalo nasilje. Sada, kada Agamemnona više nema, Klitemnestra preuzima ulogu zlostavljača – ona postaje Agamemnon u odsustvu – a meta njenog nasilja, tlačenja i netrpeljivosti je njena kćer Elektra. Međutim, krug nasilja ne može se tako lako zatvoriti, zato što „prolivena krv traži još krvi“, kako navode stihovi drame. Stoga, kao što je ona usmrtila muža, Klitemnestru sada mora ubiti njen sin Orest, koji se, zajedno sa svojim dečkom Piladom, koreografom, vraća iz Berlina, gde je živeo kao izbeglica.

To je osnova ovog komada, koji se, uz crni humor, bavi samom potkom balkanskog temperamenta, prati morbidnost ljudske duše i osvetljava glupost i naivnost jednog razdoblja izgrađenog na nasilju, netrpeljivosti i mržnji. Likovi drame prepuštaju se sudbini i gotovo nesvesno upadaju u zamku nezadovoljstva i razaranja. Ta crta razaranja jeste ono što zavodi, kao što smrt zavodi život.Balkan Bordelloje predstava o traumatizovanim društvima koja sama sebe izjedaju. Suočava nas s ratom kao mašinerijom uništenja, u kojem život i normalnost polažu oružje pred neverstvima i zlom ljudi.

Predstava BALKAN BORDELLO imaće svoju prištinsku premijeru 03. novembra, beogradska premijera u Ateljeu 212 planirana je 8. novembra. Njujorška premijera planirana je za početak aprila 2022. godine. U Teatar La MaMa na njujorškom Ist Endu planirano je da se odigra 10 predstava tokom aprila 2022. godine.
BALKAN BORDELLO će se u Ateljeu 212 izvoditi na Sceni Mira Trailović, a u Teatar La MaMa na Sceni koja nosi ime utemeljiteljke ovog pozorišta – legendarne Elen Stjuart.
Ove godine Atelje 212 obeležava 65 godina od osnivanja, aTeatar La MaMa 60 godina rada. Elen Stjuart i Mira Trailović bile su povezane decenijskim prijateljstvom, ta njihova umetnička povezanost ogledala se i u gostovanjima Teatar La MaMa na nekoliko izdanja festivala BITEF.
Predstavom BALKAN BORDELLO Atelje 212 nastavlja svoju misiju povezivanja svetskih savremenih umetnika i pozorišta, naročito umetnika i institucija iz našeg regiona.


Pozorište Atelje 212, Beograd

La MaMa Theatre, Njujork

Ćendra Multimedija ((Qendra Multimedia, Priština

Moj Balkan (My Balkans), Njujork

Jeton Neziraj

BALKAN BORDELLO

Prevod: Aleksandra Čener (Alexandra Channer)

Rediteljka: Bljerta Neziraj ((Blerta Neziraj)

Kompozitor: Gabrijele Marangoni (Gabriele Marangoni)

Kostimografkinja: Gabrijel Beri (Gabriel Berry)

Scenografkinja: Marija Kalabić

Dizajer svetla i vizuelni koncept predstave: Niko de Roj (Nico de Rooij)

Koreograf: Đerđ Prevazi (Gjergj Prevazi)

Majstor svetla: Jan Perego (Yann Perregaux)

Dramaturzi: Dimitrije Kokanov, Zišan Ugurlu (Zishan Ugurlu)

Producentkinja: Beka Vučo

Koordinatorka produkcije: Mod Dinan (Maud Dinand)

PODELA :

Oni Džonson (Onni Johnson) – KLITEMNESTRA

Svetozar Cvetković – EGIST

Džordž Drens (George Drance) – AGAMEMNON

Judžin d Pudžin Eugene the Poogene) – OREST

Valoa Mikens(Valois Mickens) – ESMA

Džon Gutjerez (John Gutierrez) – PILAD

Mati Barber-Bokelman (Mattie Barber-Bockelman) – ELEKTRA

Ivan Mihailović – RATNIK, ADVOKAT

Met Naser (Matt Nasser) – MUŠKARAC, GOST, TUŽILAC

Verona Kodža (Verona Koxha) – KASANDRA

 

Predstava se izvodi na engleskom jeziku sa prevodom na srpski.

Balkan Bordello: The Saga of a Balkan Family („Balkanski bordel: saga o jednoj balkanskoj porodici“) zasnovan je na Eshilovoj trilogiji Orestija. Kao avatar modernoga sveta, Agamemnon se u trijumfu vraća sa bojnog polja, pretvorivši suparnički grad u pepeo. Ali, groznica i oduševljenje koji nastaju u neslavnim pobedama krvožedne su životinje – hrane se i žive od krvi. Po povratku kući, silnoga Agamemnona čeka smrt. Ubija ga Klitemnestra, njegova zlostavljana žena koja usmrćuje muža u želji za slobodom. Sa Egistom, licemernim pesnikom, Klitemnestra želi da započne nov život, bez straha da će je muž silovati i ponižavati. Ali sloboda se ne može ostvariti na zemlji kojom je tako dugo vladalo nasilje. Sada, kada Agamemnona više nema, Klitemnestra preuzima ulogu zlostavljača – ona postaje Agamemnon u odsustvu – a meta njenog nasilja, tlačenja i netrpeljivosti je njena kćer Elektra. Međutim, krug nasilja ne može se tako lako zatvoriti, zato što „prolivena krv traži još krvi“, kako navode stihovi drame. Stoga, kao što je ona usmrtila muža, Klitemnestru sada mora ubiti njen sin Orest, koji se, zajedno sa svojim dečkom Piladom, koreografom, vraća iz Berlina, gde je živeo kao izbeglica.

To je osnova ovog komada, koji se, uz crni humor, bavi samom potkom balkanskog temperamenta, prati morbidnost ljudske duše i osvetljava glupost i naivnost jednog razdoblja izgrađenog na nasilju, netrpeljivosti i mržnji. Likovi drame prepuštaju se sudbini i gotovo nesvesno upadaju u zamku nezadovoljstva i razaranja. Ta crta razaranja jeste ono što zavodi, kao što smrt zavodi život.Balkan Bordelloje predstava o traumatizovanim društvima koja sama sebe izjedaju. Suočava nas s ratom kao mašinerijom uništenja, u kojem život i normalnost polažu oružje pred neverstvima i zlom ljudi.

Predstava BALKAN BORDELLO imaće svoju prištinsku premijeru 03. novembra, beogradska premijera u Ateljeu 212 planirana je 8. novembra. Njujorška premijera planirana je za početak aprila 2022. godine. U Teatar La MaMa na njujorškom Ist Endu planirano je da se odigra 10 predstava tokom aprila 2022. godine.
BALKAN BORDELLO će se u Ateljeu 212 izvoditi na Sceni Mira Trailović, a u Teatar La MaMa na Sceni koja nosi ime utemeljiteljke ovog pozorišta – legendarne Elen Stjuart.
Ove godine Atelje 212 obeležava 65 godina od osnivanja, aTeatar La MaMa 60 godina rada. Elen Stjuart i Mira Trailović bile su povezane decenijskim prijateljstvom, ta njihova umetnička povezanost ogledala se i u gostovanjima Teatar La MaMa na nekoliko izdanja festivala BITEF.
Predstavom BALKAN BORDELLO Atelje 212 nastavlja svoju misiju povezivanja svetskih savremenih umetnika i pozorišta, naročito umetnika i institucija iz našeg regiona.