ПРЕМИЈЕРА ПРЕДСТАВЕ ЧИСТА КУЋА

13. октобра 2022

У Позоришту Атеље 15.октобра  на Малој сцени “ Петар Краљ “ је премијера представе ЧИСТА КУЋА, Саре Рул у режији Андрее Пјевић.

 

Превод: Ивана Ђурић Пауновић

Драматуршкиња: Ана Вујадиновић
Костимографкиња: Вера Радојевић

Сценографкиња: Милена Грошин

Кореографкиње: Тамара Пјевић и Ана Игњатовић Загорац

Музика: ЛП дуо, Соња Лончар и Андрија Павловић

Сарадница за шпански и португалски језик: Милица Поповић

Организаторка: Јелена Фатић

Инспицијент: Миленко Адамов
Суфлер: Станислав Младеновић

 

Играју:

Лејн / РАДМИЛА ТОМОВИЋ

Вирџинија / ХАНА СЕЛИМОВИЋ

Ана / ТАМАРА ПЈЕВИЋ

Матилда / НАТАЛИЈА СТЕПАНОВИЋ

Чарлс / ВЛАДИСЛАВ МИХАИЛОВИЋ

Глас / ВЛАДИСЛАВА МИЛОСАВЉЕВИЋ

Сара Рул стиче светску популарност драмом “Чиста кућа”, која 2004. године осваја “Сузан Смит Блекбурн” награду, а 2005. године улази у финале Пулицерове награде за драму.

Ова драма апсурда у два чина, на довитљив начин руши стереотипе бавећи се управо истима. Kроз (не)чишћење, у свим својим облицима, појавама и значењима, као и кроз јунаке који се, из неспособности да се суоче са својим животом баве туђом смрћу, списатељица преиспутује питања менталног здравља, ејџизма, материјалног добра, расизма, класне, као и родне равноправности.
Сара Рул каже да је инспирацију за комад “Чиста кућа” добила на једној журци када је чула искуство докторке која је одвела своју служавку у болницу на терапију како би је натерала да јој очисти кућу.

“Помислила сам: Овде је жена која мисли да је превазишла чишћење својим образовањем. Испало је као да су жене либералних каријера превише напредне да би чистиле своје куће. То ме фасцинира на политичком нивоу, али и на психолошком и духовном. Шта значи бити одвојен од сопствене прљавштине? Шта значи за више класе да буду ослобођене од потреба свакодневног живота, тако да не примећују шта се накупља временом? Kада сам први пут почела да пишем комад, највише сам била заинтересова за чисту политику ових питања – ова жена коју сам упознала на журци ме је страшно наљутила. Онда сам схватила да она мора постати људско биће за мене, ако ћу писати о њој.”
Сара Рул

У Позоришту Атеље 15.октобра  на Малој сцени “ Петар Краљ “ је премијера представе ЧИСТА КУЋА, Саре Рул у режији Андрее Пјевић.

 

Превод: Ивана Ђурић Пауновић

Драматуршкиња: Ана Вујадиновић
Костимографкиња: Вера Радојевић

Сценографкиња: Милена Грошин

Кореографкиње: Тамара Пјевић и Ана Игњатовић Загорац

Музика: ЛП дуо, Соња Лончар и Андрија Павловић

Сарадница за шпански и португалски језик: Милица Поповић

Организаторка: Јелена Фатић

Инспицијент: Миленко Адамов
Суфлер: Станислав Младеновић

 

Играју:

Лејн / РАДМИЛА ТОМОВИЋ

Вирџинија / ХАНА СЕЛИМОВИЋ

Ана / ТАМАРА ПЈЕВИЋ

Матилда / НАТАЛИЈА СТЕПАНОВИЋ

Чарлс / ВЛАДИСЛАВ МИХАИЛОВИЋ

Глас / ВЛАДИСЛАВА МИЛОСАВЉЕВИЋ

Сара Рул стиче светску популарност драмом “Чиста кућа”, која 2004. године осваја “Сузан Смит Блекбурн” награду, а 2005. године улази у финале Пулицерове награде за драму.

Ова драма апсурда у два чина, на довитљив начин руши стереотипе бавећи се управо истима. Kроз (не)чишћење, у свим својим облицима, појавама и значењима, као и кроз јунаке који се, из неспособности да се суоче са својим животом баве туђом смрћу, списатељица преиспутује питања менталног здравља, ејџизма, материјалног добра, расизма, класне, као и родне равноправности.
Сара Рул каже да је инспирацију за комад “Чиста кућа” добила на једној журци када је чула искуство докторке која је одвела своју служавку у болницу на терапију како би је натерала да јој очисти кућу.

“Помислила сам: Овде је жена која мисли да је превазишла чишћење својим образовањем. Испало је као да су жене либералних каријера превише напредне да би чистиле своје куће. То ме фасцинира на политичком нивоу, али и на психолошком и духовном. Шта значи бити одвојен од сопствене прљавштине? Шта значи за више класе да буду ослобођене од потреба свакодневног живота, тако да не примећују шта се накупља временом? Kада сам први пут почела да пишем комад, највише сам била заинтересова за чисту политику ових питања – ова жена коју сам упознала на журци ме је страшно наљутила. Онда сам схватила да она мора постати људско биће за мене, ако ћу писати о њој.”
Сара Рул