PREMIJERA PREDSTAVE ČISTA KUĆA

13. oktobar 2022

U Pozorištu Atelje 15.oktobra  na Maloj sceni “ Petar Kralj “ je premijera predstave ČISTA KUĆA, Sare Rul u režiji Andree Pjević.

 

Prevod: Ivana Đurić Paunović

Dramaturškinja: Ana Vujadinović
Kostimografkinja: Vera Radojević

Scenografkinja: Milena Grošin

Koreografkinje: Tamara Pjević i Ana Ignjatović Zagorac

Muzika: LP duo, Sonja Lončar i Andrija Pavlović

Saradnica za španski i portugalski jezik: Milica Popović

Organizatorka: Jelena Fatić

Inspicijent: Milenko Adamov
Sufler: Stanislav Mladenović

 

Igraju:

Lejn / RADMILA TOMOVIĆ

Virdžinija / HANA SELIMOVIĆ

Ana / TAMARA PJEVIĆ

Matilda / NATALIJA STEPANOVIĆ

Čarls / VLADISLAV MIHAILOVIĆ

Glas / VLADISLAVA MILOSAVLJEVIĆ

Sara Rul stiče svetsku popularnost dramom “Čista kuća”, koja 2004. godine osvaja “Suzan Smit Blekburn” nagradu, a 2005. godine ulazi u finale Pulicerove nagrade za dramu.

Ova drama apsurda u dva čina, na dovitljiv način ruši stereotipe baveći se upravo istima. Kroz (ne)čišćenje, u svim svojim oblicima, pojavama i značenjima, kao i kroz junake koji se, iz nesposobnosti da se suoče sa svojim životom bave tuđom smrću, spisateljica preisputuje pitanja mentalnog zdravlja, ejdžizma, materijalnog dobra, rasizma, klasne, kao i rodne ravnopravnosti.
Sara Rul kaže da je inspiraciju za komad “Čista kuća” dobila na jednoj žurci kada je čula iskustvo doktorke koja je odvela svoju služavku u bolnicu na terapiju kako bi je naterala da joj očisti kuću.

“Pomislila sam: Ovde je žena koja misli da je prevazišla čišćenje svojim obrazovanjem. Ispalo je kao da su žene liberalnih karijera previše napredne da bi čistile svoje kuće. To me fascinira na političkom nivou, ali i na psihološkom i duhovnom. Šta znači biti odvojen od sopstvene prljavštine? Šta znači za više klase da budu oslobođene od potreba svakodnevnog života, tako da ne primećuju šta se nakuplja vremenom? Kada sam prvi put počela da pišem komad, najviše sam bila zainteresova za čistu politiku ovih pitanja – ova žena koju sam upoznala na žurci me je strašno naljutila. Onda sam shvatila da ona mora postati ljudsko biće za mene, ako ću pisati o njoj.”
Sara Rul

U Pozorištu Atelje 15.oktobra  na Maloj sceni “ Petar Kralj “ je premijera predstave ČISTA KUĆA, Sare Rul u režiji Andree Pjević.

 

Prevod: Ivana Đurić Paunović

Dramaturškinja: Ana Vujadinović
Kostimografkinja: Vera Radojević

Scenografkinja: Milena Grošin

Koreografkinje: Tamara Pjević i Ana Ignjatović Zagorac

Muzika: LP duo, Sonja Lončar i Andrija Pavlović

Saradnica za španski i portugalski jezik: Milica Popović

Organizatorka: Jelena Fatić

Inspicijent: Milenko Adamov
Sufler: Stanislav Mladenović

 

Igraju:

Lejn / RADMILA TOMOVIĆ

Virdžinija / HANA SELIMOVIĆ

Ana / TAMARA PJEVIĆ

Matilda / NATALIJA STEPANOVIĆ

Čarls / VLADISLAV MIHAILOVIĆ

Glas / VLADISLAVA MILOSAVLJEVIĆ

Sara Rul stiče svetsku popularnost dramom “Čista kuća”, koja 2004. godine osvaja “Suzan Smit Blekburn” nagradu, a 2005. godine ulazi u finale Pulicerove nagrade za dramu.

Ova drama apsurda u dva čina, na dovitljiv način ruši stereotipe baveći se upravo istima. Kroz (ne)čišćenje, u svim svojim oblicima, pojavama i značenjima, kao i kroz junake koji se, iz nesposobnosti da se suoče sa svojim životom bave tuđom smrću, spisateljica preisputuje pitanja mentalnog zdravlja, ejdžizma, materijalnog dobra, rasizma, klasne, kao i rodne ravnopravnosti.
Sara Rul kaže da je inspiraciju za komad “Čista kuća” dobila na jednoj žurci kada je čula iskustvo doktorke koja je odvela svoju služavku u bolnicu na terapiju kako bi je naterala da joj očisti kuću.

“Pomislila sam: Ovde je žena koja misli da je prevazišla čišćenje svojim obrazovanjem. Ispalo je kao da su žene liberalnih karijera previše napredne da bi čistile svoje kuće. To me fascinira na političkom nivou, ali i na psihološkom i duhovnom. Šta znači biti odvojen od sopstvene prljavštine? Šta znači za više klase da budu oslobođene od potreba svakodnevnog života, tako da ne primećuju šta se nakuplja vremenom? Kada sam prvi put počela da pišem komad, najviše sam bila zainteresova za čistu politiku ovih pitanja – ova žena koju sam upoznala na žurci me je strašno naljutila. Onda sam shvatila da ona mora postati ljudsko biće za mene, ako ću pisati o njoj.”
Sara Rul