Svetozar Cvetković

Rođen 20. juna 1958. godine u Beogradu.
Po završenoj gimnaziji upisuje se na Fakultet dramskih umetnosti 1976. godine, Odsek glume u klasi prof. Ognjenke Milićević.
Diplomirao 1980. i dobija angažman u pozorištu Atelje 212, u kome je i danas zaposlen.
Direktor pozorišta Atelje 212 od 1997. do 2009. godine.
Učestvovao u organizaciji i produkciji predstavljanja naših pozorišnih predstava u svetu — u Kanadi, Americi, Austriji, Sloveniji, Engleskoj i Švajcarskoj.
Pokrenuo i realizovao sa Ateljeom 212 prvu posleratnu razmenu najznačajnijih pozorišnih ostvarenja na liniji Ljubljana – Beograd – Sarajevo.

Pozorišne predstave (izbor) – Atelje 212:

Cement (Sergej Ivagin),
Kosančićev venac 7 (Boštjan Zupančič),
Metastabilni gral (Brana),
Sveti Georgije ubiva aždahu (Poručnik Tasić),
Oleana (Džon),
Art (Serž),
Leda (Oliver Urban),
Čudo u Šarganu (Skitnica),
Amerika, drugi deo (Karl Rosman),
Putujuće pozorište Šopalović (Filip Trnavac),
Bog masakra (Alen Rej),
Prljave ruke (Luj),
Gospoda Glembajevi (dr. theol. et. Phil. Alojzije Silberbrandt),
Trst (Umetnik),
Odisej (Zevs/ Menelaj),
Mizeri (Pol);

KPGT: Oslobođenje Skoplja (Bugarski agent), Ljubinko i Desanka (Ljubinko), Karmina burana (Žabac Kermit), Tajna crne ruke (Malobabić);

SNG drama Maribor: Ruska misija (Raskoljnikov), Babilon (Gilgameš);

Grad teatar Budva: Trus i trepet (Stefan Mitrov Ljubiša), Banović Strahinja (Banović Strahinja), Karolina Nojber (Johan), Jegorov put (Jegor), Ivanov (Ivanov);

JDP: Skakavci (Fredi), Elijahova stolica (Richard Richter), Višnjik (Gajev);

NP Sombor: Čarobnjak (Gete/ Semjuel Fišer)

Film: Snimio je preko sedamdeset igranih filmova i nastupio je u petnaest TV serija i TV drama. Godine 2005. osnovao je producentsku kuću Testament filmS u kojoj je do sada kao producent realizovao četiri igrana filma: Buđenje iz mrtvih, Odbačen, Turneja i Kako su me ukrali Nemci.

Svetozar Cvetković
Svetozar Cvetković

Svetozar Cvetković

Rođen 20. juna 1958. godine u Beogradu.
Po završenoj gimnaziji upisuje se na Fakultet dramskih umetnosti 1976. godine, Odsek glume u klasi prof. Ognjenke Milićević.
Diplomirao 1980. i dobija angažman u pozorištu Atelje 212, u kome je i danas zaposlen.
Direktor pozorišta Atelje 212 od 1997. do 2009. godine.
Učestvovao u organizaciji i produkciji predstavljanja naših pozorišnih predstava u svetu — u Kanadi, Americi, Austriji, Sloveniji, Engleskoj i Švajcarskoj.
Pokrenuo i realizovao sa Ateljeom 212 prvu posleratnu razmenu najznačajnijih pozorišnih ostvarenja na liniji Ljubljana – Beograd – Sarajevo.

Pozorišne predstave (izbor) – Atelje 212:

Cement (Sergej Ivagin),
Kosančićev venac 7 (Boštjan Zupančič),
Metastabilni gral (Brana),
Sveti Georgije ubiva aždahu (Poručnik Tasić),
Oleana (Džon),
Art (Serž),
Leda (Oliver Urban),
Čudo u Šarganu (Skitnica),
Amerika, drugi deo (Karl Rosman),
Putujuće pozorište Šopalović (Filip Trnavac),
Bog masakra (Alen Rej),
Prljave ruke (Luj),
Gospoda Glembajevi (dr. theol. et. Phil. Alojzije Silberbrandt),
Trst (Umetnik),
Odisej (Zevs/ Menelaj),
Mizeri (Pol);

KPGT: Oslobođenje Skoplja (Bugarski agent), Ljubinko i Desanka (Ljubinko), Karmina burana (Žabac Kermit), Tajna crne ruke (Malobabić);

SNG drama Maribor: Ruska misija (Raskoljnikov), Babilon (Gilgameš);

Grad teatar Budva: Trus i trepet (Stefan Mitrov Ljubiša), Banović Strahinja (Banović Strahinja), Karolina Nojber (Johan), Jegorov put (Jegor), Ivanov (Ivanov);

JDP: Skakavci (Fredi), Elijahova stolica (Richard Richter), Višnjik (Gajev);

NP Sombor: Čarobnjak (Gete/ Semjuel Fišer)

Film: Snimio je preko sedamdeset igranih filmova i nastupio je u petnaest TV serija i TV drama. Godine 2005. osnovao je producentsku kuću Testament filmS u kojoj je do sada kao producent realizovao četiri igrana filma: Buđenje iz mrtvih, Odbačen, Turneja i Kako su me ukrali Nemci.

Nagrade: Između ostalih, dobitnik Nagrade “Miloš Žutić” za ulogu Ričarda Rihtera u predstavi Elijahova stolica Igora Štiksa, u režiji Borisa Liješevića i u produkciji Jugoslovenskog dramskog pozorišta u Beogradu. Član je Evropske filmske akademije – EFA od 2005. godine.